Laktosintolerans e livet!

Har alltid älskat mjölk, drack alltid ett eller två glas till maten förr. Men sen en dag för ungefär 6år sedan blev jag skit dålig och fick svaret att jag var laktosintolerant. Slutade med allt var mjölk hette och tog ingen ersättare för detta. På senare tid har jag börjat dricka laktosfria produkter och det funkar kanon. Ingen skillnad alls, bara att jag slarvar väldigt mycket och får inte i mig allt jag borde. Så i Måndags när jag handlade tänkte jag att jag skulle köpa laktosfri mjölk och försöka börja dricka det igen. Men ja, den har stått i kylen sen dess. Vågar inte dricka, är rädd att den där attacken ska komma efter ett glas. Men den gör ju inte det... Varför oroa sig? Let's do it!


O
ch sedan ska ni veta att det är inte bara självklara produkter som mjölk ost osv. som innehåller mjölksocker (det jag inte tål) Utan det finns i princip allt. En del saker blir man sämre av än andra. Finns tex. i chips, choklad, glass och ja det kan bli en del problem när man ska bort. Men iband är det värt att ta sig lite ändå.






PUSS E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0