Livstankar...


När min moster var här över jul så fick hon mig att inse en sak som jag aldrig riktigt insett innan.
Iaf inte på det sättet som hon såg på det.

Hon sa det att hon är så imponerad över mig som tog klivet att flytta hem till Eksjö igen.
Jag skaffade lägenhet, fast jobb med bra betalt, ska iväg o resa och skaffa en bil till vår.
Hon sa att jag verkligen mognat och växt till mig under denna tid.

I Göteborg jobbade jag mer än vad jag hade fritid. Tog massa ansvar på jobbet, jobbade tills
jag en dag blev sjuk. Hann inte umgås, hade inte ens tid med mig själv. Slet för en lön som inte ens var en lön att slita för. Jag slarvade med pengar. Shoppandet gjorde mig glad. En jobbig dag blev bra.
Hamnade i en ond cirkel.
En dag brast det. Jag satte mig ner, grät, grät och grät tills tårarna tog slut. Och bestämde den dagen
att det var dags att göra något åt situationen. Nämligen flytta hem.

Jag gjorde det. Och jag har nog aldrig mått bättre. Göteborg var ett litet äventyr, en erfarenhet starkare.
Och jag har lovat mig själv att aldrig mer sätta mig i den situationen.
Ska jag göra något i framtiden så ska det vara ordentligt och
inte göra något halvdant bara för att jag vill.

Men samtidigt ångrar jag inte att jag flyttade dit. Nu har jag testat det och kommer
inte göra om samma misstag.

Nej nu trivs jag bra med mitt liv. Under dessa snart 2år hemma i Eksjö
har jag växt något otroligt. Fått kött på benen och lärt mig att livet inte alltid
är så lätt och att man måste kämpa för att komma någon vart.
Och att pengar gör en glad, men man kan inte handla allt man vill ha.
Och inte få allt man vill ha!

Jag har också lärt mig att; Gräset inte är grönare på andra sidan!


"Tänk alltid en andra gång innan ni gör något"

Puss E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0