God gärning

Alltid när jag ska sova så ligger jag och tänker o funderar på det mesta. Igår tänkte jag på en bra sak när jag jobbade på café i Göteborg. Jag gjorde en god gärning men samtidigt mår jag dåligt över det.

Jag stod i kassan på Cafét en eftermiddag när en äldre dam som man så fint säger, kom förbi som också satt i rullstol. Hon frågade om vi tog kort vilket vi inte gjorde. Så jag sa till henne att de fanns en bankomat inte så långt bort. Och då svarade hon att hon inte nådde upp till den så hon kunde ta ut pengar. Så satte hon sig vid ett av våra bord. Jag fick så otroligt ont i magen över att hon inte kunde handla sig lite fika för att vi tog kort eller för att hon inte nådde upp till bankomaten för att hon satt i rullstol. Vänlig som jag var så gick jag fram till henne och sa att jag hjälper dig gärna att ta ut pengar om du litar på mig. Vilket hon gjorde så jag tog ut lte pengar till henne och hjälpte henne med de hon ville ha att fika. Väl vid bordet hade hon lite problem med att få ordning på rullstolen. Så jag frågade än en gång om jag kunde hjälpa henne med något. Då sa hon att de gick bra och att det tar lite tid för hon har parkinson.

Efter den dagen har jag inte kunnat släppa detta. Kan komma och tänka på det ibland bara sådär. Tyckte så otroligt synd om henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0