hoppsan sa


Idag när jag körde med bilskolan höll vi på att krocka. Men det var icke mitt fel. Kom på vägen vid Finlandsparken och körde.. Sen helt plötsligt backar det ut en tysk bil med familj i bilen rätt ut i gatan. Så jag fårt tvärbromsa. Hon vinkar till lite och står kvar mitt i gatan tills hennes p-plats blir ledig.
Jag darrade som ett asplöv hela bilfärden sen. Men tur att man reagerade så snabbt.

Det var som körskoleläraren sa att mäniniskor skapar verkligen sina egna trafikregler!

Körde regler idag. Högerregel och huvudled. Och då märker man också
hur folk skiter i att följa dom. Inte så lätt för en körskoleelev som kommer från höger och bilen från vänster
ska stanna men gör inte det utan kör rätt på. Ah herregud säger jag bara.....
Finns folk till allt!!

Nu väntas jobb två dagar i rad. Känns sådär kul när man varit ledig en längre tid.
Men men..

Puss E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0