Lördag

Hade en mycket trevlig kväll igår.
Jag och pappa lagade lite god mat och satt kvar längre vid bordet.
Vi pratar allid om så seriösa saker. Kärlek jobb och allt möjligt. Blir mycket djupa samtal.
Men det är trevligt.

Gjorde ett litet besök inne hos farmor o hennes vännina.
Där är samtalsämnena lite annorlunda, men man får ju försöka ;)

Dom bjöd iaf på kex, ost och jordgubbar. Det var inte fel de.

Sen påminde min lillebror Simon mig om en liten olycka som hände för några år sedan.

Jag var ute en Fredagskväll hos min käre far. Vi hade en Stinas kyckling i ugnen. När
kycklingen var klar skulle jag ta ur den ur ugnen. (Pappa var någon annanstans)
Råkar tappa hela kartongen med kyckling så det skvätter sås över hela väggar, gardiner och golv.
Tar fort upp förpackningen för kycklingen hinner aldrig åka ur. Låtsats som inget har hänt.

SEN kommer pappa ut i köket, vansinnig skriker och gapar och undrar hur fasiken de har kunnat
komma sås på gardiner och väggar och VARFÖR i hela friden är det ingen sås i kycklingen. Höö ööh... vadå jag vet inte sa  jag och kunde knappt hålla mig.

Väl vid bordet var det lite bättre MEN såklart kommer min farbrors hund Arvid in och ställer sig o
slickat på golvet. Ja då var det kört, då kunde vi inte hålla masken längre. Haha...


Nej lite frukost.


Puss E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0