jobba jobba..

Har tänkt på vilket bra jobb jag har egentligen om man jämför med café jobbet i Göteborg. Där var allt kaos,
inget annat än stress stress stress så man blev sjuk. Chefen hade inte koll på något, jag hade i princip hand om allt
på stället. Man kunde aldrig vara sjuk...

Imorse när jag kom till jobbet så sa hon jag bytte av med att idag står det inget speciellt på schemat så
lägg dig du o läs en bok eller något. Ja visst, lite senare låg jag i personal sängen och kollade
på Brokeback mountain. Underbart skönt efter en sömnlös natt.

I Göteborg jobbade jag runt 190timmar i veckan, ibland 14dagar på raken. 9-6 varje dag, Åkte hemmifrån
strax innan 8a på morgonen kom hem runt 7 på kvällen. Vem vill ha ett sådant liv?

Nej nu jobbar jag bra, har fått ihop runt heltid denna månaden. Och ändå känns det som
att jag bara lallat runt och inte jobbat ett skit. Men allt beror på att ett pass är såpass långt.
Helt underbart att få jobba såhär.

Sen lönen, kan säga att jag får ut dubbelt så mycket nu än innan.
Behöver inte leva som en fattig kyrkråtta längre..
Om jag inte handlar massa kläder vill säga ;P


Fast i framtiden vill jag nog ha ett 7 till 4 , Måndag till Fredag jobb!


PUSS E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0