Gyllene uttern

Godmorgon!

Igår var hela OIC i Gränna på Gyllene Uttern. Var lite tveksam om jag skulle
följa med först. Men efter lite tjat så fick dom med mig och jag ångrar inte en sekund
att jag följde med.

Fick god mat och lekte lekar. Blev indelade i grupper, vilket var kul eftersom
man fick arbeta med personer man inte känner eller arbetat med innan.

Vi skulle köra ett kortspel. Alla grupper hade varsin lek, och man fick inte prata under
lekens gång. Det gällde att följa färg och lägga högst, och plocka hem stick.
Den som vann ett stick fick en röd prick i pannan och skulle gå vidare medsols till nästa grupp.
Tävlingsinriktad som jag är så vann jag 2ggr och fick springa runt med 2 fula röda
prickar i pannan. haha. Några grupper hade en regel och dom andra hade en helt annan regel.
Så när man kom till en ny grupp så körde man på sin regel medans dom andra körde på sin.
Blev helt fel ibland eftersom man inte fick prata heller... Men kul var det :)


Fick god lunch. Lax och mandelpotatis. Sen skulle vi spela ett spel i grupperna,
som alla gör som åker dit. Det var lite segt och i slutet fungerade inte hjärnan som den skulle riktigt.

Mitt emot Gyllene Uttern fanns en affär där dom sålde polkagrisar.
Jag ville inte gå dit själv så det slutade med att Jonny och hans arbetslag hängde på. haha.
Dom är härliga, bara killar. Kul att umgås med killar faktiskt. Så mycket enklare.


Middag vid 20. Förrätten var Toastskagen, viket jag listat ut med röven innan.
Så jag tänkte för mig själv; Jaha idag kommer fröken fogelberg börja äta räkor.
Men icke, jag hade inte lust att kräkas så min arbetskamrat fick min (haha)


Huvudrätten var potatispuck och fläskfilé. Helt okej faktiskt.
Sen började underhållningen. Det är kul att se, för alla äldre
med sambo och barn, det är dom som går in för det hårdast eftersom
dom ser sin chans denna kväll när varken barn eller man är med.

Mannen med aukustisk gitarr satt vid vårt bord. Han var rolig.
Han fattade inte varför jag skulle hem när jag för en stund sen sagt att jag inte
har något att åka hem till?
Jag sa att det är så skönt att vakna upp hemma. Då lät jag som en 55årig kärring enligt honom.

Han var söt. Hade han varit liiite yngre och inte haft förlovningsring så
hade jag lagt in en stöt. haha hm.. harkel!!

Nej sen tog jag bilen hem. Mörkt och regnigt.
Men gick bra.


Puss E

Så jag kände mig som den gamla igår faktiskt. Tog

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0