Funderingar..


Vissa dagar funderar jag mycket på framtiden. Och vissa dagar ingenting, för då är jag ganska nöjd med situationen.
Jag har alltid sagt att jag är livrädd att fastna här. Göteborg tog mig härifrån i cirka 3år, men
jag vantrivdes och kom tillbaka.
Rädslan för att det ska hända igen är ganska stor.



Jag är en människa som gillar tryggheten. Jag är inte den som gärna flänger runt.
Jag önskar att jag vore mer sådan.
För det är nu man har chansen.


Vissa dagar är suget på att följa med till Norge väldigt stort.
Men samtidigt, jag kan inte bara överge allt. Mitt jobb, samvetet jag kommer ha går inte att beskriva.



Jag är omtyckt och senast i Onsdags fick jag höra att dom är så glada över att ha mig.
Att allt funkar så bra och dom vill verkligen inte bli av med mig.



Och vissa dagar vill jag till Jönköping och det jag helst vill är att jobba i butik.
Det är något jag alltid velat. Kanske inte så jätte-glamouröst, men jag tror jag skulle
trivas bra. Och det är det viktigaste, pengarna är inte allt.




Och vissa dagar känner jag att jag kanske borde sätta mig i skolbänken igen.
Det är alltid bra att ha något att falla tillbaka på. Vilket jag inte har nu.
Men samtidigt, jag skulle aldrig kunna se mig plugga igen.




Jag är ingen människa som kan läsa mig till saker, jag funkar bäst praktiskt.
Jag önskar att jag kunde studera. Då hade jag velat bli något bra.




Det är många tankar som far runt. Och jag vet varken ut eller in.
Jag vet bara att jag vill komma ihåg mitt liv som något bra när jag är gammal.
Man lever trots allt bara en gång. Kanske borde tänka lite mer på det. Och leva för varje dag.
Inte tänka så mycket på morgondagen utan bara göra det som känns bra för stunden.




Inte tänka så mycket på vad andra tycker.
Inte låta andra påverka en negativt. Gå efter vad man själv vill och känner. Oftast.







Puss E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0