Kanelbullebak med Jameson :)



Jennys Kristian drog till Stockholm ikväll så då gasade jag dit och gjorde henne sällskap.
Vi bakade bullar för första gången i våra liv. Haha vad kul vi hade.
Och om någon hade sett oss alltså... Jag hade mjöl i hela ansiktet när vi var klara.







Hade ingen bakmaskin så vi fick vispa förhand. Det var lite jobbigt....







Deeegen på jäsning :)







Efter många om och men så fick vi en deg som vi knådade ut och rullade till en
korv. En ganska tjock. Skulle delat den i 2 egentligen, men det är lätt att vara efterklok.






En döskalle, ett kohuvud eller en snopp? Välj själva ;)






Några av bullarna, supergoda blev dom :)
Fick med mig en påse hem med!


När jag skulle ta ut plåten så kastade Jenny en handduk som hon tyckte att jag kunde ha som grythandske.
Brände mig som satan. Sen fick jag en riktigt grythandske men den var fasen inte bättre den.
Blev förbannad och skrev; Är det ett skämt eller, har du köpt dessa på ÖB för 10kr?

Ja säger Jenny. Sen bröt vi ihop och stod dubbelvikta.
Vilka amatörer i köket allså. haha. Men resultatet blev ju bra iaf.





Puss E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0