Thailand 7-28 Januari 2010 <3


Tänker inte sitta och skriva ett inlägg om vistelsen i Thailand. Bara en kort summering.
Annars kommer jag få sitta till nästa vecka.

Dessa 3 veckor är dom bästa som hänt i mitt liv. 3 veckor av sol bad fest god mat mys, ja allt du kan
tänka dig på en utlandsvistelse. Helt Underbart.

Och att jag åkte med min andra hälft gjorde resan ännu bättre.
Vissa dagar ville man bara hem, vissa dagar ville man aldrig mer åka hem.
Både jag och Line blev nog lite smått förälskade. Men vad är en förälskelse
på andra sidan klotet? Nej bara att spara som ett fint minne och upplevelse.

Själva flygresan var ganska jobbig. När man var framme kände man inte sin rumpa.
Resan dit bestod av 3 flygningar, 1 tågresa och 2 taxi resor. Jag var helt färdig.
Inte bättre av att allt var försenat heller!!
Tog en vecka att komma in i den Thailändska tiden. Man somnade vart man än
var; stranden, stolen, restaurangen... you name it!

På vägen hem tog vi varsin sömntablett. Hade aldrig klarat av resan annars.
Tog dom när planet startade 12.30, vaknade upp kl. 09.30 ungefär.
Vilken chock, men då var det endast 1,5 timme av resan kvar.
Undra vad folk tänkte när vi satt där rakt upp o ner o dregla i typ 9timmar?!
Men skönt var det och utvilad var man.

Shopping ja. Alla som vet mig vet att jag älskar shopping.
Jag är en riktig shoppoholic. Vi sprang benen av oss
i 3 dagar i Bangkok. På MBK ett köpcenter med 10 våningar,
varje våning är som A6 ungefär. Där mådde jag bra. Lyckorus i hela
kroppen ;) Med oss hem en fullsmockad ryggsäck och en
stor kasse som var lika stor som halva jag, fullproppad med kläder.
(dock inte bara till oss själva)

Men man kan ju inte låta bli när allt kostar runt hundralappen... Visst?

Igår runt 7 tiden på kvällen var man hemma. Brr kallt. 50graders skillnad
är ju en del. Men man vänjer väl sig.
Men skönt är det. Skönt att komma in i vardagen och alla rutiner man
annars hatar. Träningen speciellt, den har jag saknat mycket.



Tänkte jag skulle spendera helgen till att komma in i svenska tiden igen.
Men icke, kvällens planer är inflyttningsfest hos Kristian i Aneby och sen
utgång i Jkpg. Kommer somna på dansgolvet?

Jaja, man lever bara en gång!



Tack Line för ett underbart resesällskap! <3


Puss E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0