Veterinären!




Igår blev jag skickad till veterinären här i Eksjö eftersom Sally var halt.
Väl där kunde dom bara konstatera att hon hade väldigt ont men inte varför.
Så vi blev skickade till djursjukhuset i Jönköping.
Så jag tog med min kompanjon Line och åkte dit. Tack för sällskapet.
Körde lite fel och så, men tillslut hitta vi. Veterinären var kass på att beskriva vägen.

Fick söva Sally och röntga hennes onda tass. Men som tur var så var det
bara en stukning. Syntes ingenting på bilderna. Tack gode gud för det.

När hon piggnat till liv så vinglade vi sakta men säkert ut därifrån.
Tog lite mat på donken. Ah stackars min mage,
Men jag hade bara ätit en macka i all hast under dagen och när vi var
på donken var den typ 5? Så jag var lixom tvungen ;)

Vilken trafik det var påväg hem. Världens köer, lastbilar som
stoppade upp och allt var det nu var.
Men jag behöll lugnet. Trodde jag skulle tappa tålamodet totalt.
Men jag tyckte det var ganska kul med mycket trafik ;) haha

Slutet gott allting gott.
Puss E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0