Åtta glas i Jönköping!


Julfest med jobbet igår. Åtta glas i Jönköping. Det var trevligt. Och som jag kunde förutspå så fick vi
förrätt innehållandes skaldjur. Så jag fick snabbt säga att jag var allergisk. haha. Så fick in annat gott.

Till huvudrätt fick man välja mellan fisk och kött, men eftersom fiskrätten innehöll skaldjur
så fick jag ta kött. Men det var gott. Oxfilé med cognacsås.

Efterrätt fick vi ostkaka grädde och hjortronsås.






Jobbet stod inte för alkholen så det fick vi ordna själva. Gick till baren, beställde ett glas vin skulle betala.
Jises, då hade jag med mig en tom plånbok. Haha, tur jag hade min privata bankman med mig. Så det löste sig iaf.

Något band underhöll och så. Men var väl inge vidare. Tror folk hade
förväntat sig att kvällen skulle vara bättre. Men jag klagar inte.




Mina 2 arbetskamrater.

Jag o Becca höll ihop hela kvällen. Kändes bra eftersom vi inte känner så många.
Så sjukt rolig är hon. Skrattade hela tiden.




Efter maten körde vi på drinkar. Becca ville ha en "söt drink, gärna röd och söt"
Bara att hon sa till bartendern att hon ville ha en söt drink typ 5ggr. Sen avslutade hon med
"är det något jag har missat" haha fy fasen vad jag skratta.

Hon fick sin röda drink. Som hon trodde var Bloody Mary. haha så fel.




Sen kom vi på den icke briljanta idéen om man tänker nu då, nämligen att följa med
Becca och Johan till Högland. Jeremy o Jerker var där. Och Nicke Borg i Backyard spelade.

Vi åkte dit. Sen väl framme fick vi inte komma in. Stod i en timma utanför i 11 minus.
Sen skulle dom andra på efterfest. Men jag o Becca ville ju hem.
Shit asså, jagade skjuts ut till Statoil. Ringde vår buss som var på väg från Jkpg.
Sprang ut i rondellen o vifta när den kom, så plocka dom upp oss.

Haha gissa om vi skämdes? Århundrades kallaste natt var det iaf. Fy fan.


När jag stod utanför Högland. Så kom en kille o bar upp mig och sa att vi skulle äta o
bli vänner. Jaså, trevligt, vad ska vi äta då?
Haha, åh han var sjuuukt söt. Men ja, han lär jag väl aldrig få se igen... Om jag inte går ut i NÖ
vill säga. Men hur kul är det lixom? nja.

Trevlig kväll iaf. Förutom slutet. men men...


Puss E








Kommentarer
Postat av: Saidsolveig

thank-you for the good and valuable information on your site

2011-06-07 @ 07:54:52
URL: http://saidsolveig.bloghy.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0