Min 25 årsfest!


Okej. Till Lördagens fest då!
Mycket förberedelser och nervositet. Tror aldrig jag hade fixat det utan min
underbara familj och Erik. Tusen tack. Är så tacksam!




Hyrde EBKstugan. Fick ha den hela helgen. Helt suveränt.
Lagom stor och nära stan.





Mina underbara som ställde upp och fixade all mat under hela Lördagen.
Och bästa mamma som hjälpte till o handla, städa och fixa i lokalen under Fredagen.


Hade bjudit runt 40-50 pers.
Ungefär 35 kom och jag är så glad att så många kunde komma. Vet att det är svårt
mitt under semestertiderna.

Runt 18 var allt färdigt och fixat. Dom första gästerna började trilla in.





När alla gäster kommit så var det dags för tipsrundan som Jameson och Lisa
gjorde efter order av mig. Var 14 frågor och alla var om mig. Roligt.





Var klurigt för dom som inte kände mig så väl. Men tror det gick bra ändå.
Var både snälla och elaka frågor. Men bara roligt.
Typ som en fråga : Varför kallades Emilie för indian under gymnasietiden?
Ett svarsalternativ var : För att hon under sex stönar som en idian. haha?

Haha undra om något valde det alternativet?




Efter tipsrundan var det äntligen dags för mat.
Lite olika pastasallader med massa gott i. Och hemmagjort bröd med brie till.
Och till det serverades öl, vitt och rött vin.












Mitt under maten så ställde sig Lisa upp och ville utbringa en skål för mig.
Så alla ställde sig upp och sjöng. Naaaw. Så fint.





När alla var mätta och belåtna så var det dags ut mot fotbollsplanen
för 5-kamp. Delade in dom i 5 olika lag med ungefär 7 i varje.
Frida var dommare eftersom hon på något sätt stukat båda fötterna? hehe.
Jag var med o lekte såklart. hehe.
Några var liiite negativa åt det här med lekar.
Men sen i slutet kom dom fram och sa att det var sååå kul.
Då blir man glad. Känns det som man lyckats.




Första leken ut var hoppa säck, där alla deltar.





Hoppa hoppa.. heja heja!





Andra leken var också stafett. Balansera ett ägg på sked i munnen.
Tror ingen krascha något?





Sen var det dags för tampongleken.
En i varje lag knöt ett snöre med en tampong hängandes. Fram till en 1,5 liters flaska
fylld med vatten. I med tampongen, vänta tills den svält och sen lyfta o ta med flaskan upp.
Inte det lättaste.





Vissa hade minst sagt rolig stil? haha.




Sen var det dags för mariekex-leken. En i varje lag, knaprar 5 kex på en gång utan att svälja.
Och sen vissla "Ja må hon leva"





Såg inte ut att vara det lättaste. Tog ett tag innan första person klarat det.
Tror vissa fuskade med o svalde kexen ändå. Typ Jenny? ;)







Sen var det dags för irländskjulafton. haha det gillades inte.
Jag o Eriko hade tidigare under dagen varit o köpt pinnar som
var lite väl korta enligt dom andra. Men med flit såklart.
Ska ju få jobba lite? haha.






Haha och det var så roligt. Man får många goa skratt av den leken.
Tror inte någon gjorde någon rejäl vurpa ändå?






Efter lekarna var det dags in igen för lite efterrätt.
Nämligen hemmagjort tårta och kaffe. muuums.





Efter efterrätten så var det dags för vinnarna av tipsrundan och 5-kampen.
Plus paketöppning.
Vinnarna av tipsrundan var Sofie och Robin. Alla rätt.
Mäkta imponerad.
5-kampen vann lag 4. Fick lite småpriser.









Fick många fina presenter.
Bla. blommor, pengar, byggareboblåd o en sodastreamer.
Tack tack för det!





Markus och Robert kom förbi.






Sen ställde vi undan borden och gjorde ett dansgolv.
Vissa gick vissa stannade kvar.
Skruvade upp volymen, fuldansade, sjöng och skrattade ända fram till efter 4 på morgonen.
Tror att det bara var Jag, Erica, Viwi, Julia, Markus, Roberg, Erik och nalle
kvar då. Dom andra var torrbollar och gick hem tidigare ;)













Det var en oslagbar kväll. Inte bara jag som tycker det. Många som hört av sig i efterhand
och tackat för en sjukt rolig och galen fest. Och fått höra att jag har världens roligaste
och tokigaste mamma och moster. Javisst, dom är underbara. Var såklart med hela kvällen
och dansa o tjoa som alla andra.


Är såå glad att kvällen blev lyckad. Man är ju lite orolig innan att det ska spåra ur eller
att folk ska gå vidare eller att det ska bli stelt. Men inte något utav det.
Detta kommer jag leva på länge. Tråkigt att den är över nu.


Tusen tack än en gång till alla som kom och gjorde kvällen till en
succé och till alla som hjälpe till. Och för alla presenter.
Ni är bäst!



Puss Kram en tacksam fogel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0