Staaark kycklingsoppa.



Fick en idé om att göra soppa igår. En stark sådan.
Sagt och gjort. Soppa blev det. Kycklingsoppa med kokosmjölk och röd curry.
Alldeles för mycket curry. Blev så starkt så jag knappt kan äta. Hur bra.
Varvar varje sked med en klunk mjölk. haha. Men satans god blev den.
Kanske får mina förkylningsbaciller att försvinna?




Ingredienser:

Kycklingfilé
Vatten.
1 burk Kokosmjölk
2 msk Röd currypasta
2 Morötter
1 Paprika
1 Purjolök
Ingefära
Cashewnötter
Vitlök
Salt, Peppar, Cayennepeppar

Bryn kycklingen i olja i en kastrull. Salta och peppra.
Skiva och tillsätt alla grönsaker och sen kokosmjöl + vatten. Ta så mycket vatten
beroende på hur tunn soppa ni vill ha. Mindre vatten desto krämigare blir den. Godare tycker jag.
Tillsätt sedan currypastan. Den är rätt stark så ta lite åt gången och smaka av.
Pressa sedan i vitlök och riv ingefära och lägg i. Koka upp.
Till sist i med nötterna :)


Smaklig spis!



Köpte ingredienser till att baka bröd med innan. Morotsfrallor.
Men får ta det imorgon tror jag.



Puss Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0